Otwarcie swojej firmy usługowej, oferującej pranie i czyszczenie dywanów, tapicerki samochodowej, mebli tapicerowanych, czy wykładzin w domu klienta, lub z usługą zabrania z domu i odwiezienia na miejsce dywanu, czy mebli, jest doskonałym pomysłem na biznes dla tych, którzy nie mają za wiele kasy, ale za to mają energię, siłę i przede wszystkim nie boją się pracy i ryzyka.
Mapa drogowa dojścia do swojej małej firmy usługowej wygląda następująco:
Pierwszy krok, to oczywiście załatwienie formalności administracyjno prawnych. Na szczęście tym przypadku nie są potrzebne jakieś dodatkowe pozwolenia i koncesje, wystarczy najzwyklejsze pozwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej, a właściwie to wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Takiego wpisu dokonuje się we właściwym dla naszego miejsca zamieszkania Urzędzie Miasta i Gminy. Kiedy mamy już stosowny dokument, wtedy czeka nas jeszcze wizyta w Urzędzie Skarbowym, też właściwym dla naszego zameldowania , a tam formalnie zgłaszamy naszą firmę do opodatkowania ( forma opodatkowania podatkiem dochodowym oraz zgłoszenie do płacenia podatku od towaru i usług, czyli w skrócie VAT) oraz prosimy na odpowiednim formularzu o nadanie numeru identyfikacji podatkowej ( w skrócie NIP), jeśli oczywiście nie mieliśmy go nadanego wcześniej. No a potem to tylko zgłoszenie do ubezpieczenia w tak „ ubóstwianym” przez wszystkich przedsiębiorców Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i możemy zaczynać – wszystkie formalności załatwione!!!
Drugi krok to oczywiście zakup odpowiednich maszyn i środków piorących.
Na dobrym odkurzaczu piorącym nie należy oszczędzać, bo od jego pracy będzie przecież zależeć w dużej mierze jakość wykonywanej usługi, a tym samym i kształtowanie opinii o firmie. W tej branży dobra opinia, zwłaszcza wyrażana na forach internetowych, jest najlepszą reklamą i wprost przekłada się na ilość nowych klientów. Ceny takich maszyn wahają się pomiędzy 1000- 4000 tysiące złotych. Do tego trzeba doliczyć zakup profesjonalnych środków chemicznych do prania, czyszczenia, odplamiania, odświeżania i to pod różnymi postaciami – komplet kosztuje około 1000 do 1500 złotych.
Trzeci krok to przygotowanie odpowiedniego lokalu, który będziemy mogli w razie potrzeby wykorzystać do prania i czyszczenia mebli, czy dywanu, gdzie będziemy przechowywać maszyny, środki chemiczne i wszystkie potrzebne akcesoria. Lokal nie musi być specjalnie duży, bardzo często do tego celu wykorzystywane są garaże, pod warunkiem, że jest w nich woda, kanalizacja i prąd. Urządzenie takiego lokalu, to sprawa indywidualna- na początek wystarczą podstawowe sprzęty, więc koszty nie powinny być wysokie ( 1000 zł).
Trzeba pamiętać, że warunkiem koniecznym w tego typu działalności jest posiadanie odpowiedniego samochodu. Najlepiej żeby było to auto, którym jesteśmy w stanie przewozić nie tylko dywany, ale też meble.