Plastik był obecny w motoryzacji od powstania pierwszego samochodu. Jeśli myślimy o plastiku w motoryzacji, to wyobrażamy sobie kołpaki, które zazwyczaj były produkowane z plastiku. Dzisiaj w dobie nowoczesnego świata jeśli nie stać nas na aluminiowe felgi, wybieramy albo zwykłe kołpaki, albo w wersji Premium. Co warto o nich wiedzieć? O tym dowiecie się poniżej.
Kołpaki plastikowe są tanie ... i tylko tanie
Plastik lubi się ścierać i reaguje na złe warunki pogodowe. Kołpaki są zazwyczaj malowane, zatem ich powierzchnia po kilku miesiącach użytkowania mimowolnie się zdegraduje. Dlaczego jednak je kupujemy? Ponieważ są tanie i przy całej gamie minusów ten aspekt wciąż decyduje o ich popularności.
Kołpaki z tworzywa sztucznego Premium
Poliuretan staje się coraz popularniejszy i stosuje się go w każdej branży, również samochodowej. Tworzone są z niego kołpaki klasy Premium, które odpornością przypominają aluminiowe felgi z tym, że są po prostu tańsze. Coraz więcej koncernów decyduje się na ich produkcję, ponieważ po wielu latach testów okazało się, że poliuretan niezwykle trudno się ściera, a ponadto nie ulega degradacji pod wpływem wszystkich osadów (wszystkiego, co nasza opona wyrzuci z asfaltu na kołpak). Jego powierzchnia jest na tyle zwarta, że nie zbiera kurzu, dlatego nie trzeba go w zasadzie pielęgnować, bo pod wpływem deszczu kołpaki będą zawsze czyste.
Jeśli nie stać Was na aluminiowe felgi, a nie chcecie kołpaków plastikowych, to proponujemy Wam produkty klasy Premium. Poliuretanowe kołpaki wkrótce na dobre wyprą modele plastikowe, co jest dobre i dla motoryzacji i dla środowiska.